Gry komputerowe

Nowości w „The Old Republic"

4

Od kilku dni w „The Old Republic" dostępny jest patch 5.9, w którym kończy się przygoda ze zdrajcą Outlandera. Zatytułowany jest „The Nathema Conspiracy" .



Powracają także kompani - Felix Iresso (Jedi Consular), Mako (Bounty Hunter) oraz Akavi Spaar (Smuggler). Te dwie ostatnie, jak się okazuje, pracowały razem.

O pozostałych nowościach w patchu 5.9 przeczytać możecie m. in. tutaj.

Jeśli wierzyć plotkom, o których również pisaliśmy, patch 6.0 wprowadzi zupełnie nowy dodatek.

Star Wars Battlefront II Sezon 2

14



Star Wars Battlefront II nie przestaje się rozwijać. Mieliśmy sezon pierwszy związany z Ostatnim Jedi, niedawno otrzymaliśmy czasowy tryb Noc na Endorze , a już za moment rusza Sezon drugi będący równocześnie fragmentem kampanii reklamowej filmu Han Solo: Gwiezdne wojny – historie .

Sezon drugi rozpocznie się już 16 maja, otrzymamy w nim między innymi znaną z pierwszej części mapę w pałacu Jabby, oraz nowy tryb "Zmagania Bohaterów", w którym gracze zmierzą się ze sobą w dwuosobowych zespołach.
Twórcy wysłuchali też fanów i nowa aktualizacja wprowadzi tryb Arcade dla myśliwców, dzięki czemu będzie można poćwiczyć "na sucho".
Fani dodatkowych strojów dla bohaterów znajdą teraz w grze skórki inspirowane Powrotem Jedi, będą więc Lando Calrissian w przebraniu strażnika na skifie czy Leia w stroju łowcy nagród Boushha.
Uprzedzając pytanie: Nie, nie wiadomo nic na temat Leii w metalowym bikini.

Więcej atrakcji związanych z drugim sezonem twórcy przewidzieli na przełom maja i czerwca, czyli przy okazji premiery filmu, będziemy was informować na bieżąco.

Czwarty maja w grach komputerowych

16


Z okazji Dnia Gwiezdnych Wojen firmy przygotowują zwykle pewne atrakcje dla fanów, nie inaczej jest w świecie gier komputerowych. Fani elektronicznej rozgrywki mogą skorzystać z kilku ciekawych promocji. Poniżej możecie je zobaczyć, pogrupowane mniej więcej według platformy.

Apple i Google Play -czyli plaftormy mobilne



-W grze Star Wars: Force Arena gracze mogą się już zapisać na wydarzenie związane z nadchodzącą aktualizacją gry dla filmu Solo: A Star Wars Story, jeśli zarejestruje się 200 000 osób, wszyscy gracze otrzymają Legendarną Dziką Kartę, dodatkowo dziś dostępna jest do zakupu paczka "urodzinowa"
-W grze Star Wars: Commander gracze otrzymają od dzisiaj do 10 maja, 30% zniżki na zakupy.
- W Star Wars: Galaxy of Heroes logując się 4 maja, możemy liczyć na 25% więcej kryształów oraz na nowe stroje dla Hana Solo.
-Zarówno posiadacze telefonów od Apple jak i Androidem mogą za darmo pobrać grę Star Wars Pinball 6 a stoły do niej zakupić z 50% zniżką.
-W sklepie Apple i Android 50% zniżką objęta została mobilna wersja Star Wars: Knights of the Old Republic

PC Master Race(r)

- Jeśli posiadacie konto na GOG-u to możecie w promocyjnej cenie zakupić kultowe Star Wars: Episode I: Racer
- Steam zaproponował 75% promocję na następujące tytuły: Star Wars: Battlefront II (2005), LEGO Star Wars: The Complete Saga i Star Wars: Rebellion
-Humble przecenił niemal wszystko o 66%, więc po prostu zerknijcie tutaj

PS4 i Xbox -czyli konole

-Posiadacze konsol PS4 i Xbox mogą liczyć na 50% obniżkę następujących tytułów: Star Wars: The Clone Wars Republic Heroes i Star Wars: The Force Unleashed
-W części sklepów internetowych Star Wars Battlefront II (2017) przeceniony został o 50%
-Na obie konsole został też przeceniony o 50% Star Wars: Pinball

Ewoki wkraczają do Star Wars Battlefront II

cdaction.pl
6


Star Wars Battlefront II robi co może aby zdobyć utracone serca graczy. Już 18 kwietnia do gry trafi nowa zawartość. W ramach wydarzenia nazywanego Night on Endor w grze znajdzie się nowy tryb rozgrywki, nowa mapa oraz grywalne postacie.
Do rozgrywek sieciowych trafią wiec mapa na Endorze, grywalna rasa Ewoków oraz nowy tryb. Zasady zabawy są proste: zabity szturmowiec odradza się w szeregach Ewoków, którzy wygrywają, gdy skończą im się przeciwnicy. Żołnierze Imperium zwyciężą, jeżeli uda im się przetrwać do momentu przybycia ekipy ratunkowej.

Do gry wracają także mikrotransakcje, ale w zmienionej, kosmetycznej formie. Tym razem za realne pieniądze zakupimy kryształy, za które można kupić wyłącznie nowe stroje dla odblokowanych postaci.
Poniżej możecie zobaczyć zwiastun nadchodzących wydarzeń.

Electronic Arts przeprasza za Battlefront II

cdaction.pl
16


Star Wars: Battlefront II nie jest grą złą, od jakiegoś czasu rozwija się w bardzo dobrym kierunku, nie zmienia to jednak faktu, że cień nadmiernej monetyzacji ciągnie się za tytułem. Dążenie do poprawy sytuacji jest sprawą naturalną, nieczęsto zdarza się jednak, aby twórcy otwarcie przyznawali się do błędów. Tym bardziej należy docenić słowa Patricka Söderlunda, wiceprezesa Electronic Arts, a zarazem byłego szefa studia DICE, udzielił on The Guardian wywiadu, w którym posypał głowę popiołem:

Musisz zdać sobie sprawę, że nie wszystko, co zrobisz, odniesie sukces. Każdy developer na Ziemi może to potwierdzić. Kiedy sprawy nie idą tak, jak myślałeś, że pójdą, należy być pokornym, uczciwie podejść do siebie i wysiłku, a następnie postarać się poprawić. To [monetyzacja Battlefronta II – dop. red.] przykład zmiany, która nie zadziałała. Nie uciekajmy od faktu, że podjęliśmy pewne decyzje, których nie powinniśmy byli podjąć. Ani developer, ani EA nie chcieli stworzyć jednorękiego bandyty, który zarabiałby na ludziach, choć tak nas postrzegano.


Cóż, niezależnie od tego co teraz piszą twórcy, mleko się wylało i pozostaje mieć nadzieję, że wpłynie to na kolejne produkcje i decyzje biznesowe.

Z drugiej strony łyżką dziegciu w tym wszystkim jest fakt, że nie bez winy są sami gracze, którzy najwyraźniej płatną zawartość w grach AAA wręcz uwielbiają. Z raportów finansowych gigantów branży elektronicznej rozgrywki wynika, że zarabiają oni najwięcej w historii, właśnie na płatnej zawartości. I tak, w 2017 roku Blizzard zarobił 4 miliardy dolarów na mikrotransakcjach, a Take Two prawie 300 milionów -nie wydając w tym czasie żadnej gry. Podobny stan rzeczy przedstawiają konta Ubisoftu i EA. Wygląda więc na to, że sami sobie zgotowaliśmy ten los.

Wieści ze świata „The Old Republic"

12

W „The Old Republic" nastał czas kolejnej promocji, jednak tylko dla subskrybentów. Jeśli będziecie nimi trzeciego kwietnia, otrzymacie dwójkę kompanów - Nico Okarra i Shae Vizlę. Pojawią się oni w waszym mailu 5. kwietnia.

Co ciekawe, Okarr był już możliwy do zdobycia kilka lat temu przy okazji premiery „Knights of the Fallen Empire". Ale jeśli ktoś jeszcze w SWToRa nie grał, będzie mógł uzupełnić swoją drużynę.

Z innych wieści, podobno ma pojawić się nowy dodatek, jednak nie wyjaśniono dokładnie o czym będzie ani tytułu. Wiadomo jedynie, że premiera nastąpi wraz z wersją 6.0 gry oraz że nie będzie to kolejne "Knights of...". Oprócz tego od kilku dni dostępny jest romans z Arcannem (oczywiście jeśli go nie zabiliśmy). Powróciła też Ashara Zavros, a w poprzednim patchu Andronikos Revel, Risha i Corso Riggs.

Unreal Engine 4 w służbie Gwiezdnych Wojen

24


Każdy gracz wie, że grafika ma znaczenie, oczywiście o zdobyciu serc fanów często decyduje gameplay, ale trudno znaleźć fana gier komputerowych, który powiedziałby, że wygląd nowych produkcji się dla niego nie liczy. Co prawda Battlefront i Battlefront II od DICE w najwyższych ustawieniach graficznych wyglądają pięknie, ale to nic wobec tego co zobaczyliśmy pod koniec ubiegłęo tygodnia. Podczas zeszłotygodniowej konferencji San Francisco Game Developers Conference (GDC) firmy Nvidia i ILMxLAB (będące oddziałem CGI Industrial Light&Magic) pokazały minutowe demo, które wstrząsnęło targami. Pokazany poniżej fragment mógłby bez zbędnych zmian trafić do filmu, a został w całości wygenerowany przez komputer w czasie rzeczywistym. W materiale zastosowano następujące technologie wprowadzone do Unreal Engine 4:

strefowe oświetlenie tekstur,
raytracingowe światło-cieniowanie,
raytracingowe refleksy świetlne,
raytracingowa okluzja otoczenia,
filmowa głębia ostrości (DOF),
raytracingowa redukcja szumów Nvidia GameWork.


Musimy jednak ostudzić emocje wszystkich, którzy chcieliby zobaczyć taki efekt na swoim komputerze. Do wygenerowania takiej grafiki potrzebne są aż cztery karty graficzne V100 Volta, obecnie dostępne jedynie w superkomputerze o kodowej nazwie DGX Station produkowanym przez firmę Nvidia, koszt takiej skrzynki to około 49 990 dolarów. Sami twórcy twierdzą, że jest to jakość, której ze względu na koszty i złożoność obliczeniową nie zobaczymy jeszcze przez ponad dekadę i określają mianem rozwiązania na miarę dziesiątej generacji. Dla porządku przypomnijmy że obecnie sprzedawane konsole PS4/XONE to generacja ósma.
Pozostaje nam więc jeszcze raz obejrzeć materiał i czekać na rozwój odpowiedniej technologii.

Electronic Arts tworzy grę Star Wars z otwartym światem

33


Wygląda na to, że plotki o śmierci Electronic Arts jako wydawcy gier spod znaku Gwiezdnych Wojen, były nieco przesadzone.
Z zamieszczonych w sieci ofert pracy oraz z zebranych przecieków wynika, że studio EA Vancouver tworzy grę z Gwiezdnych Wojen w otwartym świecie. Z dużym prawdopodobieństwem mowa o przygotowywanym wcześniej przez 3 lata projekcie Visceral Games, który miał być "Uncharted w świecie Gwiezdnych Wojen".
Przypomnijmy, że studio zostało zamknięte, a byli pracownicy wspominali później, że EA chce odejść od liniowych gier fabularnych na rzecz gier z otwartym światem, gdyż te łatwiej się monetyzują. Bardzo możliwe, że Elektronicy szyują dla nas kolejną "grę usługę", być może przekonamy się o tym podczas majowych targów E3.

Koncepty z anulowanego Battlefront IV

12


Czy ktoś potrafi zliczyć ile razy przerabialiśmy już temat anulowanego Battlefront-a? Czy ktoś jeszcze chce w tym grzebać? Okazuje się, że tak. Do sieci wyciekła kolejna porcja informacji o grze tworzonej niemal dekadę temu. Ta informacja od poprzednich różni się tym, że przedstawione zdjęcia pochodzą ponoć nie z anulowanego niedługo przed wydaniem Battlefront III, lecz z będącego wtedy na etapie prac koncepcyjnych Battlefront IV. Zakochanym w historii, zwracam uwagę na fakt, że planowanie kolejnej gry jeszcze przed ukazaniem się poprzedniej, okazuje się nie być niczym nowym, ani zarezerwowanym dla Electronic Arts.
Co do samych rysunków to tak na prawdę trudno powiedzieć czym miały być, prace koncepcyjne, zwłaszcza na wczesnym etapie, zwykle mocno odstają od efektu końcowego. Można się tylko domyślać, że w fabularnej części gry otrzymalibyśmy historię alternatywną do tego co znamy z kart kanonu. Poniżej przedstawiamy część zdjeć, więcej możecie znaleźć tutaj.








Nadciągają duże zmiany w Battlefront II

22



Kolejne zmiany nadciągają do produkcji studia DICE. Battlefront II choć przez wielu pogrzebany za sprawą afery "skrzynkowej", nie jest grą złą, atwórcom trzeba oddać, że robią co mogą aby ją stale rozwijać i poprawiać. Kolejna taka porcja zmian trafi niebawem do gry.
Aktualizacja trafi do nas już jutro, a najważniejsze co ze sobą niesie to rezygnacja z płatnej zawartości. Oto lista zmian i postanowień:

-Progresja w grze staje się liniowa. Wraz z ukazaniem się aktualizacji Gwiezdne karty i inne przedmioty wpływające na rozgrywkę będą osiągalne wyłącznie poprzez rozgrywkę, nie będzie już można zdobyć ich ze skrzynek. Zamiast tego gracze zdobywać będą punkty doświadczenia dla klas, bohaterów i statków dostępnych do wyboru w rozgrywce wieloosobowej. Jeśli zdobędziesz wystarczającą liczbę punktów doświadczenia dla jednostki, otrzymasz w zamian punkt umiejętności służący do odblokowania lub ulepszenia wybranych gwiezdnych kart.
-Zachowasz jednocześnie wszystko, co dotąd udało Ci się zdobyć i odblokować. Odnosi się to do każdej gwiezdnej karty, bohatera, broni i innych elementów. Uzyskane rzeczy będą wciąż dostępne dla graczy po pojawieniu się aktualizacji, bez względu na osiągnięte dotąd postępy.
-Skrzyń z losowymi elementami nie da się już zakupić i nie zawierają one gwiezdnych kart. Skrzynie zdobywa się poprzez codzienne logowanie się do gry, osiąganie kamieni milowych oraz wykonywanie wyzwań czasowych. W środku skrzyń gracze znajdą kredyty i przedmioty kosmetyczne, takie jak emotki i zwycięskie pozy, ale nic, co wpływałoby na rozgrywkę.
-Począwszy od kwietnia gracze będą mogli zdobyć dodatkowe, opcjonalne elementy wyglądu dla postaci za dostępne w grze kredyty i kryształy. Pierwsze nowe stroje pojawią się już wkrótce, tak więc gracze będą mogli uzyskać nowe elementy wyglądu dla swoich bohaterów i żołnierzy za pomocą kredytów (zdobywanych w grze) lub kryształów (możliwych do kupienia w grze, w sklepach cyfrowych i fizycznych). Jeśli marzyło Ci się wstąpienie w szeregi Ruchu Oporu jako na przykład Rodianin, nie musisz czekać już dłużej! Co istotne, wszystkie dodatkowe elementy pełnią rolę wyłącznie kosmetyczną, nie dają żadnej przewagi na polu walki.


Ponadto twórcy obiecują dalszy rozwój gry, nowe mapy i tryby rozgrywki. Choć nie zostało to nigdzie potwierdzone, to należy się spodziewać, że do gry trafią elementy promujące nadchodzący film o Hanie Solo.

To co, do zobaczenia na Polu Bitwy?

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.