Forum

Dokąd zmierzasz BioWare ? ...

James Ohlen, jeden z głównych filarów BioWare właśnie poinformował https://twitter.com/JamesOhlen/status/1017417416601726977, że odchodzi po ponad dwudziestu latach ze studia, które przez dwie dekady współtworzył, kierował, i wyznaczał kierunki dalszego rozwoju ...
Współtwórca między innymi Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Knights Of The Old Republic czy Dragon Age. Przypomnę tylko, że w ostatnich miesiącach studio opuścił Drew Karpyshyn (Mass Effect, TOR), a wcześniej Mike Laidlaw (Dragon Age).

Pytanie dokąd zmierzasz ? ... jest o tyle istotne, ponieważ widać, że "mariaż" z Electronic Arts coraz bardziej pogrąża to zasłużone dla całej branży studio. Katastrofa i rozczarowanie fanów związane z "Andromedą", która nie okazała - pomimo szumnych zapowiedzi, grą na skalę Mass Effect-a, niepewna przyszłość TOR-a, wątpliwy (moja opinia) sukces "Anthem" - patrząc po reakcjach z E3, gry, która ma przywrócić chwałę tego świetnego studia każe się zastanowić, czy aby nie mamy do czynienia z ostanią szansą BioWare na utrzymanie się na powierchni, przed całkowitym zatonięciem. Oczywiście, odejście Ohlen`a nie spowoduje (jeszcze) jakiegoś trzęsienia wewnątrz zespołu, ale niewątpliwie jest jednym z sygnałów, że sprawy nie idą w dobrym kierunku ...
A sam James Ohlen ?, jak poinformował na twitterze, zamierza poświęcić się swoim projektom czysto erpegowym, na które w ostatnich latach nie mógł sobie z wiadomych powodów pozwolić - https://www.arcanumworlds.com

...

To Karpyshyn znowu odszedł z BioWare?
Smutna sprawa...

Te wszystkie wiadomości o BioWare tylko napawają mnie smutkiem

A najbardziej to że wciąż nie przeszedłem dalej niż pierwsze 6 godzin w Andromedzie. Nie mam czasu by grać, co nie jest problemem. Gorzej że po tych pierwszych 6 godzinach nie mam parcia by tego czasu uparcie szukać, podczas gdy trylogia ME i TOR dalej mnie świetnie bawią...

Oby Anthem jednak się udało!

Re: Dokąd zmierzasz BioWare ? ...

Idzie ku tej samej drodze co każde studio kupione przez EA, ku upadkowi

czy ja wiem

to brzmi jak wrogie przejęcie celem wyeliminowania konkurenta z rynku. A czy tak było?

Westwood robiło C&C i Diunę, ale to były hity lat .90 i początków nowego stulecia. Po skasowaniu studia część ludzi stworzyła Petroglyph, znane nam z SW: Empire at War, ale reszta tytułów to cienizna.
Druga część to Jet Set Games i Highborn na Stimie?

Ludzie, którzy przeszli do EA LA zrobili potem MoH: Airborne, MoHa z 2010, nowe Battlefieldy i w końcu Battlefronta 2.
C&C3 też zrobili, co ciekawe uważanie, że EA zabiło tą serię - Red Alert 2 dostał od IGNu 9.3/10, trójka 8.2/10...


Bullfrog? OK, skasowali Dungeon Keepera i wypuścili gówno z mikro na telefony. Ale byli pracownicy? Miałeś Lionhead Studios z B&W + Fable, ale znowu sprzedali się Microsoftowi i zniknęli. Jeszcze chyba było Media Molecule i LittleBigPlanet, ale też potem wykupił ich Sony.

Criterion Games? Istnieją nadal, robili Burnouty i Need for Speedy.
Dice? Chyba wiadomo.
Maxis? Zmienili Simsy w to co by je i tak czekało - dlc, mikro itp.


Origin Systems? To faktycznie, przejęcie i zabicie, ale ludzie po tym nie zrobili nic ciekawego (chyba, że przeoczyłem).


Pandemic Studios? Oryginalne Battlefrony, a potem nic. Skasowani przyłączyli się do wspomnianego EA LA (potem Dice, co za mafia ) i zrobili ciekawego Saboteura, a ci co odeszli? Sukcesy, bo i 343 Industries z mega popularną w USA serią Halo (chociaż to jest z Microsoftem, po tym jak Bungie odłączyło się od nich?), jak i Infinity Ward z Call of Duty, ale przejęło ich Activision?
Potem część z IW zrobiła Respawn Entertainment i Titanfalla, ale w 2017 znowu wykupiło ich EA No i nici z nowego SW... w planach za to Oculus Rift...


Mythic Entertainment? Faktycznie podobnie do Origin.


W końcu Lucasarts i TOR... czy on by pozostał lepszy bez EA? To na piętnastoje babka wróżyła.



Aaaa i w końcu Bioware? Przed EA dali nam obydwa cudne Baldury, ale i szokujące po nich Neverwinter Nights. Do tego mocno średnią Jade Empire i legendarnego KotORa.
Po? Trylogię Mass Effecta, ikoniczną już chyba oraz trylogię Dragon Age`a (nie licząc Inkwizycji od której chyba zaczął się zjazd). Potem, wiadomo, Andromeda i w końcu Anthem, multi-singlowe coś z niedawnym kapitalnym newsem
https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=110971




Także tego... upadek czy nie upadek - bywa różnie. Oczywiście zła fama EA krąży, jednocześnie wyniki finansowe korpo są kapitalne.

Taki jest świat.

Re: czy ja wiem

Lord Bart napisał:
... Potem, wiadomo, Andromeda i w końcu Anthem, multi-singlowe coś z niedawnym kapitalnym newsem ... "
-----------------------

Bo to perełka jest, po prostu . No dobra, niech im tam będzie, można przymknąć oko, chociaż kto jak kto, ale akurat to studio kładące podwaliny pod rpgi nie powinno takich głupot robić. Nie wiem, może to jakiś tam "uklon" w stronę graczy miał być, ale wyszło raczej inaczej ...

Co do TOR-a, akurat w tym przypadku raczej pod skrzydłami EA są w miarę bezpieczni, w sensie, że to mmo jest jeszcze i żyje. No i bez freetoplaya byłoby raczej frekwencyjnie tak sobie ...

Re: czy ja wiem

-Choć fani oldskulowych gier RPG z niezadowoleniem zapytaliby zapewne „tylko?”, BioWare zapewnia, że to „aż” dwie możliwości poprowadzenia rozmowy.

XD co ja przeczytał

Re: Dokąd zmierzasz BioWare ? ...

You can`t kill something if it`s already dead.

BioWare umarło z dekadę temu, teraz to już tylko skorupa została po dawnej ekipie. Mam nadzieję, że Anthem okaże się klapą i w końcu zamkną to studio. Przynajmniej skończą się lamenty.

Zabawne

jest to, ile ta firma ma kluczowych członków, którzy są/byli fundamentami firmy. Tyle już odeszło, a tu wciąż pojawiają się kolejni xD

No ale no, nie powiem nic nowego, czego nie powiedzieli koledzy powyżej. Anthem wygląda na ostatnią szansę Bioware, i to bardzo niedobrze: jeśli będzie sukcesem, to będzie znak dla studia żeby inwestować w gry online, jeśli będzie klapą - to mogą ich zamknąć. Tak czy tak, źle.

Osobiście mam potężną nadzieję na coś nowego z uniwersum Mass Effecta; nie chciałbym, żeby ta saga całkowicie padła (a poza zapowiedzianym na październik Annihilation, nic nowego nie ma w planach). Tak samo z Dragon Age; rzekomo Bioware już pracuje nad czwartą częścią, ale oficjalnie jeszcze nic nie zapowiedzianko. A końcówka Inkwizycji aż się prosi o kontynuację.

Przykro się patrzy na to, jak Bioware się sypie, bo to fajne studio, sporo dobrych serii stworzyli. No ale było się nie sprzedawać do EA xD

Re: Dokąd zmierzasz BioWare ? ...

Dla mnie jedyne studio, które trzyma poziom, z tych wiekowych, to Blizzard. Co prawda nie do końca jestem już targetem (choć w HSa zaczekam pyknę, a WoW jest na zawsze w moim sercu) to Blizzard praktycznie nie zalicza wtop, a każda ich nowa gra jest co najmniej udana, a często jest to ogromny sukces.

Okej, Diablo III się nie liczy, choć z tego co wiem to w aktualnym stanie jest niezłą gierą.

WoW mimo ciągłego upadku MMORPG dalej jest mega popularny i zarabia kupę kasy.

Hearthstone to absolutnie najpopularniejsza karcianka na rynku.

Overwatch, mimo nawału świetnych i/bądź popularnych strzelanek (CS, Fortnite, TF, BF, Destiny, Wolfenstein, ...) znalazł się na rynku i również jest bardzo popularny.

HotS może nie jest bardzo popularny, ale to i tak sukces, że w ogóle ktoś w to gra przy takich potęgach jak Dota i LoL.


A Bioware to było świetne studio. Też bym chciał, żeby jednak przetrwało. Bo kto miałby zrobić dobrego RPGa SW jak nie Bioware? Inna sprawa czy aktualnie byliby w stanie tego dokonać.

Się dzieje w BioWare ...

Za nami już główne imprezy jeśli chodzi o gry, niedawno zakończył się także PAX West, na którym to BioWare promowało głównie nadchodzący powoli Anthem. W ostatnich dniach trochę szumu zrobiły słowa głównego menadżera BioWare - Casey`a Hudsona. Mianowicie w swojej wypowiedzi na twitterze o nowej grze studia, nawiązał przy okazji do "przyszłych" Dragon Age i "kontynuacji" Mass Effect. Celowo ująłem te słowa w nawias, ponieważ jedyne co na razie można przeczytać w sieci, to pojawiające się czasami ploty i ploteczki.
A wracając do tematu, Casey Hudson powiedział, że podczas pracy nad Anthem, zastanawiał się, w jaki sposób (teoretycznie) te rozwiązania mogłyby wpłynąć na nowe gry, w tym DA czy ME ...

- https://twitter.com/CaseyDHudson/status/1036992828067340288

Z kolei magazyn GameInformer przeprowadził wywiad, w którym to Hudson poruszył temat gier z uniwersum Star Wars, do których to studio już raczej nie wróci, jak i potwierdził, że w BioWare wciąż pracują osoby, które odpowiedzialne są za nowe odsłony Dragon Age i Mass Effect.

- link do newsa : https://www.purepc.pl/rozrywka/bioware_wroci_do_mass_effect_i_dragon_age_mowi_casey_hudson

- GameInformer, wywiad z Casey`em Hudsonem : https://www.gameinformer.com/exclusive-video/2018/07/02/will-bioware-ever-make-another-star-wars-or-mass-effect-game

Ok. jeśli o mnie chodzi, to za bardzo nie wierzę w kolejne odsłony ME, co innego Dragon Age, tu raczej możemy się spodziewać kontynuacji serii po premierze Anthem - o ile BioWare przetrwa EWENTUALNĄ klapę nowego tytułu. Gry Star Wars, a w szczególności tzw. trzeci KotOR to w ogóle nierealna bajka jest, jedyne co pozostało dla nich w uniwersum SW to dalsze rozwijanie Old Republic. Jednakże taką małą i cichą nadzieję jednak mam na jeden tytuł - a mianowicie kontynuację Jade Empire , yep, to byłoby super z ich strony, ale decyzja ta nie należy już do studia BioWare, tylko do księgowych z EA.

Re: Się dzieje w BioWare ...

Nie przesądzałabym o klapie Anthem, chwilowo ciężko wysnuć jakiekolwiek prognozy w górę czy w dół; inną rzeczą jest kwestia, kiedy zaczyna się klapa - sprzedaż może być zadowalająca, ale ponieważ gra nie okaże się mesjaszem AAA to przy obecnej retoryce uzna się ją za porażkę ;P

Ale pomijając `wpadki` jak ta z dwiema opcjami konwersacyjnymi (osobiście nie uważam tej wypowiedzi za aż tak kontrowersyjną - jest w tym jakaś myśl, że zbytnie narzucanie rozbudowanych linii dialogowych może stępić wrażenie immersji zamiast ją pogłębiać; oczywiście jest jeszcze sprawa - podstawowa - jak to jest zrealizowane ) to cisną jak mogą by tą grę sprzedać. Jak już, problemu upatrywałabym nie w samej jakości gry, ile w tym czy nisza w którą celuje nie jest już dostatecznie nasycona...i czy w ogóle jest ;P Bo patrząc po reakcjach w sieci to o ile nikt (normalny) nie ma grubszych zastrzeżeń, o tyle nie spotkałam się z `tak, o, to jest to co chcę kupić, na taką grę czekam`. Wszyscy na razie obserwują i czekają. Złożoność świata? Klimat? Mechanika gry? Są jakieś przebłyski, ale na co się to przełoży?

Re: Się dzieje w BioWare ...

Generalnie zgadzam się z Twoim zdaniem. Zwrócę tylko uwagę, że niekoniecznie EA czy BioWare oczekują, że gra pozamiata mówiąc ogólnikowo. Elektronicy zdają sobie sprawę że gracze będą obserwować ich działania, gdyby okazało się, że gra nie spełniła oczekiwań (jakkolwiek by to nazwać) ... dla BioWare, które nigdy nie zrobiło gry tego typu, to zupełnie nowe doświadczenie, ale i także duże ryzyko. Niestety, tak się sytuacja ułożyła, że po "efektownej" wpadce z Andromedą, są delikatnie mówiąc na pozycji spalonej. Odnoszę też wrażenie, że część graczy - patrząc po wpisach na popularnych portalach internetowych wręcz czeka na kolejną wpadkę, by w euforii zakrzyknąć - a nie mówiłem ?! ...
Co do tych nieszczęsnych opcji dialogowych, to tak, pierwsza myśl u mnie była taka - WHAAATT ???, ale fajnie też, że zwróciłaś na to uwagę, bo to za pierwszym razem gdzieś umyka - "że zbytnie narzucanie rozbudowanych linii dialogowych może stępić wrażenie immersji zamiast ją pogłębiać". No właśnie, ciekaw jestem co za tym się kryje, bo co by nie mówić BioWare pomimo nie najlepszej formy w ostatnim czasie, to WCIĄŻ BioWare, i potrafią łupnąć tak, że może być jeszcze duuużee "Woooww !". Na pewno mówiąc o pomyśle na nowe opcje dialogowe w grze, nie zdradzili co może kryć się dalej za tymi ogólnymi opisami (immersja), i zakładam że mają jeszcze coś, o czym nie dowiemy się przed ukazaniem gry, a co może nas zaskoczyć pozytywnie.
Tak więc na razie, do Anthem podchodzi się jak do jeża, zapewne trzeba będzie poczekać na opinie pierwszych graczy, którzy będą mieli szczęście zagrać w preorderze, bądź po wykupieniu abonamentu w Origin Access - takczysiak, czekamy więc

Anthem i co dalej ? ...

BioWare zdaje się być na pełnych obrotach - wszak premiera nowej gry zbliża się już wielkimi krokami, za chwilę ruszy pełną parą kampania marketingowa, więc zapewne zostaniemy "zawaleni" wszelkiego rodzaju reklamami związanymi z grą.
Wygląda też na to, a właściwie to możemy być pewni - na grudniowych "Game Awards" BioWare pojawi się z nowym zwiastunem gry, bo zapowiedź zwiastuna właśnie się ukazała :

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=IFagA4Y6dVs A być może i podczas samej konferencji, którą poprowadzi oczywiście Casey Hudson, będzie coś więcej niż tylko Anthem ? ...

Na swoim oficjalnym blogu http://blog.bioware.com/2018/11/29/november-update/ szef studia - Casey Hudson , odniósł się nie tylko do ostatnich i przyszłych wydarzeń związanych z Anthem, ale też niejako potwierdził to, co od dłuższego czasu było już wiadome - studio intensywnie pracuje nad nowym Dragon Age !
Ciekawostką jest także to, że Casey na swoim blogu wspomina też i o Mass Effect ! : "We announced one of the things we’ve done recently (a 4k enhancement to Mass Effect: Andromeda on Xbox One) but as we alluded to in our N7 Day video, that was just a small part of the plans we’re making for Mass Effect going forward." I nie chodzi tu tylko o te nowe, "podbite" tekstury , ale być może i o nową grę w tym uniwersum - kto wie ? ...

W dużym skrócie można jednak napisać, że nie tylko Anthem, ale też Dragon Age, Mass Effect, czy Star Wars The Old Republic to marki, nad którymi prace cały czas trwają, i nad którymi (np.Old Republic) pracują wydzielone zespoły, których zadaniem jest przygotowanie nowej zawartości.
Wygląda więc na to, że James Ohlen, który niedawno odszedł po ponad dwudziestu latach spędzonych w BioWare mówił prawdę, że bez względu na to, jak Anthem zostanie ocenione i odebrane przez graczy (a ma być super !), to kondycja i przyszłość studia w EA jest bardzo dobra, a "czas po Anthem" jest już wypełniony nowymi projektami.

pytanie

czy uda im się z nowym DA zrobić to co z Andromedą?
Chociaż ostatnia część był już cienka...

Re: pytanie

Pal licho DA - ja chcę nowy Mass Effect ! ... i oczywiście kontynuację, a nie kolejną Andro-niewiadomopocoto.
I wydaje mi się, ba, jestem o tym przekonany, że nowy ME jest kwestią czasu. Zapewne perspektywa kilku latek, ale w życiu nie uwierzę że etap "co po Shepardzie" jest już zamknięty, a jeśli nowy ME - to tylko Andromeda ... nie, kontynuacja "trójki" będzie, tylko raczej później niż wcześniej

mogliby

zrobić coś przed Shepardem i granie niekoniecznie człowiekiem, bo to już bokiem wychodziło. Ale może lepiej nic nie robić.

Tak.
Lepiej.

Dragon Age zapowiedziane !

Co prawda, niewiele jak na razie z tego wynika , bo krótka zajawka na The Game Awards niczego w sumie nie pokazuje - ale jest !. Pogłoski o tym, że coś się dzieje w temacie już od roku krążyły po sieci, na oficjalne potwierdzenie trzeba było jednak czekać aż do teraz.

Mark Darrah, producent wykonawczy nowego Dragon Age’a zabrał głos na swoim blogu http://blog.bioware.com/2018/12/06/thedreadwolfrises/, zaraz po zapowiedzi teaserowej. I choć także niewiele możemy się dowiedzieć, to przynajmniej wiemy, że nad grą siedzą "weteterani" - goście od pierwszego Dragon Age`a, Jade Empire, a także od Baldur’s Gate’a (ło matko !).

Generalnie, nie spodziewałem się jakiejś większej zapowiedzi - co zrozumiałe, wszystkie ręce dłubią przy Anthem, cała uwaga (graczy także) musi być skierowana na Anthem. Cieszy zapowiedź nowej-starej gry, bo miałem obawy, że kosa EA już wisi nad głowami BioWare. Skoro jednak po Anthem będzie DA, to i być może studio ponownie wróci i do Mass Effect, ale czasów "po Shepardzie" - bo i takie informacje pojawiały się w różnych wywiadach na przestrzeni ostatnich miesięcy. Zatem czekamy ...

Teser nowego Dragon Age : https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Nw3lrXlti-8

Re: Dragon Age zapowiedziane !

Ehh to wypadałoby przejść DA:I całe tym razem, w końcu do 3 razy sztuka. Cieszą "weterani" tylko, że to wciąż EA i Bioware.. nie ufam.

Re: Dragon Age zapowiedziane !

Teaser trzeba przyznac troche slaby, gdyby nie to, ze jestem fanem serii i z niecierpliwoscia czekam na jakiekolwiek wiesci na temat nowej odslony to nie ruszyl by mnie w zaden sposob.

Co do Mass Effecta to ciezko wyobrzic sobie co oni moga zrobic po Shepardzie przy takim zakonczeniu jakie mielismy w 3. O ile opcje kontroli i zniszczeia daloby sie wyjasnic np umieszczajac akcje jakies 10-15 lat pozniej w czasie ktorym zdazyliby naprawic wyrzadzone szkody i nawet zrekunstrowac Gethy w razie czego, ale co zrobic z tymi ktorzy wybierali synteze? Chyba, ze skorzystja z teorii indoktrynacji i w ten sposob bd chcieli to tlumaczyc, ale slabo by to wygladalo jakby po takim czasie ratowali sie fanowskimi teoriami.

Re: Dragon Age zapowiedziane !

Co do teasera, to fakt - właściwie nie ma o czym pisać. Ale po części jest to zrozumiałe, bo główną petardą tej imprezy - jeśli chodzi o BioWare, był Anthem. Z punktu widzenia studia, jest to naturalny proces - teraz Anthem, na Dragon Age`a i Mass Effecta przyjdzie odpowiedni czas by zaczęło być głośno.

A Mass Effect ?, nie mam pojęcia, być może zostawili sobie jakiegoś "asa" w rękawie na później. Jakieś zaskakująco pokrętne połączenie tych wszystkich wyborów z końcówki gry, ale trzymające sens i będące podstawą do przyszłej gry/gier ?.
Co by nie było i o czym miałby być nowy Mass Effect, to mam nadzieję, że to nie będzie kolejna "Andromeda" ... do dziś nie mogę uwierzyć, że to tak finalnie (nie) wyszło. No, ale teraz, patrząc po Bethesdzie, to zdaje się być powoli jakiś standard .

Re: Dragon Age zapowiedziane !

-Chyba, ze skorzystja z teorii indoktrynacji i w ten sposob bd chcieli to tlumaczyc, ale slabo by to wygladalo jakby po takim czasie ratowali sie fanowskimi teoriami.

O niczym innym nie marzę Wciąż dziwię się, że nie wykorzystali sytuacji zaraz po premierze i nie zaadaptowali TI, która była ze 100 razy ciekawsza i bardziej oryginalna niż to z czym wyszli, a do tego można ją było osadzić spokojnie w uniwersum jako koherentną i od dawna planowaną.

Re: Dragon Age zapowiedziane !

Ale z tego co sobie przypominam, to zdaje się była nawet jakaś oficjalna konferencja BioWare - gdy trwała ta "burza" ze strony niezadowolonych graczy na której tłumaczono, że tylko ta wersja zakończenia jaką znamy z gry jest jedyna, taką mieli od samego początku, i w ogóle to gracze powinni siedzieć cicho a nie oburzać się na to, że całe te ich emocjonalne rozterki odnośnie wyborów w trakcie gry są tak naprawdę ... *ówno warte

Kurczę, pamiętam jak bardzo męczyłem się w "dwójce" przy wyborze ekipy do tej ostatniej misji, ale najbardziej ruszyło mnie przy "trójce" - powiem szczerze, emocjonalnie gra mnie dotknęła od samego początku. Pomimo narzekań na zakończenie, naprawdę biłem brawo. To była i jest świetna gra.

Poczekam jak z Inkwizycją

Bo każdy DA to trochę inna gra, w której był nacisk na inne aspekty rozgrywki. Inkwizycja trochę pożarła własny ogon, no bo budowanie od zera swojej "Frakcji" jest super sprawą w RPGU, dopóki nie sprowadza się to do wymaksowania 100% na każdej mapce i latania za znajdźkami. W dwójce był duży nacisk na walkę i sprawną akcję, fajny klimat dużego miasta, ale traciły klasyczne elementy fantasy (elfy, krasnoludy, smoki, potwory itp.) Ja już troche jestem za stary by się nabrać na zapowiedzi "pracują tam ludzie od Baldura" Tormenta też reklamowali Piotrem Fronczewskim w obsadzie a ile go tam było, to każdy wie

Nowe Jade Empire ?! ...

A to ci numer !, tego się w sumie nie spodziewałem, bo prawdę mówiąc to już nie nadążam za grową strategią EA . Po sieci właśnie poszło info, że elektronicy właśnie zarejestrowali https://trademarks.justia.com/882/71/jade-88271662.html TADAM !.

I tak, dla tych co nie za bardzo orientują się - bo to przeszłość, ale w czasach, gdy BioWare zrobiło pierwszego KotORa, kolejną grą było właśnie osadzone w krainie Jade, a właściwie to w Imperium Jade - Jade Empire . Gra fabularna, w której jako gracz szkoliliśmy się w stylach walki, w jednej z wiejskich szkół. Oczywiście, nasze szkolenie przerywa podstępnie knuta intryga, na skutek to której porwany zostaje nasz nauczyciel i MISTRZ ! ... dalsze losy, a właściwie ich kontynuacja, były w dalszych planach, ale - pomimo całkiem dobrego przyjęcia, druga część gry nigdy się nie ukazała. Co wcale nie oznacza, że prace nad nią nie trwały !.
Część pierwsza swoją premierę miała najpierw na Xboksie w 2005r., dwa lata później wyszła na pecetach, całkiem niedawno dostępna jest także na smartfonach.

No i dzisiaj dowiadujemy się, że EA rejestruje znak towarowy Jade Empire ... tylko kto to będzie robił, się pytam ?. BioWare siedzi w Anthem, Dragon Age następne, coś tam o Mass Effect też było - za mało rąk na pokładzie !. No i pytanie - czy to "stary" sequel nad któym kiedyś pracowali, czy też zupełnie nowa gra ?. Z krótkiego info wynika bowiem, że to ma być projekt sie-ci-owy - a więc już zmiana w stosunku do oryginału i nastawienie na multi, co nie dziwi, bo to EA.
Jakby nie było - mnie to info cieszy !, jest nadzieja, bo druga część tej sympatycznej gierki, to taka moja cicha nadzieja - pierwszą cześć gry wspominam bowiem bardzo miło i z uśmiechem ... https://www.youtube.com/watch?v=ncFifQHc9lI

Link : https://www.gram.pl/news/2019/02/03/ea-rejestruje-znak-towarowy-jade-empire.shtml

Re: Nowe Jade Empire ?! ...

Nigdy nie zapomnę stylu pijanego mistrza. Trzymam kciuki, byle tylko nie multi.

Re: Nowe Jade Empire ?! ...

Przecież powszechnie wiadomo, że EA chce dostarczyć graczom jak najlepsze doświadczenia, powód do dumy i uczucie spełnienia. A nikt dzisiaj nie gra w gry single player z liniową fabułą.

Re: Nowe Jade Empire ?! ...

Darth Ponda napisał:
A nikt dzisiaj nie gra w gry single player z liniową fabułą.
-----------------------
Hehe, to Fallen Order kasują jednak ? ...

Re: Nowe Jade Empire ?! ...

Nie, dadzą battle royale jako główny tryb.

Przyszłość Mass Effect ...

Wczoraj ukazał się dosyć spory - ale bardzo ciekawy artykuł na temat studia BioWare, w którym dziennikarz magazynu "Polygon" poruszył między innymi i kwestię ewentualnego powrotu "Mass Effect-a", kontynuacji historii po Shepardzie, a także tego, co przedstawiono w "Andromedzie".
O tym, że seria nie jest wcale zapomniana i że BioWare ciągle do niej wraca - w różnych wywiadach, wiadomo od dłuższego czasu. Sam kiedyś linkowałem do różnych wywiadów z głównymi osobami studia, w których "Mass Effect" powracał, gdzie mowa była o tym, że w BioWare wciąż pracują ludzie, których zadaniem jest przygotowywanie nowych, przyszłych historii, które mogłyby być opowiedziane w nowych odsłonach serii.

I także w tym artykule, zapytani o przyszłość Mass Effect - Mark Darrah i Casey Hudson, zapewnili, że BioWare nie zapomniało o grze, że do opowiedzenia jest jeszcze wiele historii, dziejących się po wydarzeniach z trzeciej części gry, ale także tego, co mogłoby być przedstawione w kontynuacji "Andromedy".
Pytanie wydaje się być, nie czy - ale kiedy BioWare powróci do świata "Mass Effect" ?.
To, że najlepiej najszybciej jak się da, to już wiemy. Ale patrząc po niepotwierdzonych, nieoficjalnych, wrzucanych w różnych wywiadach informacjach, że nowy "Dragon Age" będzie kolejną grą nad którą BioWare będzie pracowało po premierze "Anthem", że coś się dzieje i w temacie "Jade Empire" (EA ostatnio zastrzegło nazwę), to raczej na pewno nie możemy się spodziewać nowej gry w przeciągu 2-3 najbliższych lat.

krótkie info : https://www.gram.pl/news/2019/02/12/bioware-jeszcze-nie-skonczylismy-z-mass-effect.shtml

źródło : https://www.polygon.com/2019/2/11/18214604/bioware-anthem-dragon-age-ea

Anthem i słabe wyniki sprzedaży

No i nie jest za ciekawie. Tytuł, nad którym pracowano prawie siedem lat, "ostatnia" szansa BioWare, gra, na którą postawiono prawie całe siły studia, plus wsparcie całego EA () w postaci marketingu, reklamy, a nawet wysokobudżetowego filmiku aktorskiego od Neilla Blomkampa ... i co ? - http://memytutaj.pl/uploads/2013/12/22/co-jajco-kurde.jpg., że zacytuję klasyka ...
Ach, zapomniałbym i o tym "wsparciu" EA, w postaci wypuszczenia darmowego "Apex Legends", no, ale nie będę się znęcał ...

Jest tak. Metacritic zbiera oceny i są one na poziomie 60% i oceny 4.2 od graczy https://www.metacritic.com/game/pc/anthem. "Anthem" wdarło się co prawda na listę najlepiej sprzedających się gier w UK, ale z wynikiem o POŁOWĘ mniejszym od "Mass Effect : Andromeda".

źródło : https://www.videogamer.com/news/anthem-tops-uk-chart-fails-to-match-mass-effect-andromedas-launch-sales

Co prawda, mowa jest o sprzedaży gry w formie nośnika fizycznego - a ich sprzedaż z roku na rok maleje, ale, gdyby to był tytuł naprawdę "topowy", to mam wrażenie, że forma jakiej dotyczy sprzedaż "Anthem" nie miała by aż tak dużego znaczenia.
EA liczy na sprzedaż gry w okolicach 5-6 milionów egzemplarzy w pierwszym miesiącu od premiery ... czy jesteśmy więc świadkami nadchodzącej katastrofy ?. Co, jeśli gra nie sprzeda się w zakładanej ilości ?, czy zapewnienia o dodatkowej zawartości - już gotowej i czekającej, o planie na miesiące do przodu, pełnym wsparciu dla Bio, możemy brać na poważnie ? ...
Plany samego studia są teoretycznie znane, jest "Anthem" i zespół, który będzie pracował tylko przy "Anthem". Są zapowiedzi kolejnego "Dragon Age`a", pojawiają się i informacje, jakoby możliwy był by powrót do "Mass Effecta" z czasów po Shepardzie. A i jest jeszcze "Jade Empire" - przynajmniej teoretycznie jest.

Spójrzmy jednak i na fakty - to już druga gra, która nie wychodzi tak jak zakładano ... czy zatem obawy o to, że EA "zetnie" studio, zostawiając ludzi tylko i wyłącznie od "Anthem", a resztę zwolni, są podstawne ?, uzasadnione ?. Czy też bez względu na to jak będzie - obejdzie się bez większych zmian ?. Trudno jak na razie cokolwiek wyrokować, choć trudno i oprzeć się wrażeniu, że nie tak jednak miało być.

to co?

Stypa? Ja przyniosę ciasto. I rzepę.

Re: Anthem i słabe wyniki sprzedaży

I Anthem jest przestrogą dla Fallen Order. To że gra powstaje ileś tam lat to nie oznacza że będzie sukcesem.

Re: Anthem i słabe wyniki sprzedaży

Większość gier AAA na rynku jest strzelankami 3d, albo nawalankami 3d i nastąpił stan nasycenia. Jak masz już 5 strzelanek, to 6-ta ci niepotrzebna, nawet jeśli zamiast zombiaków są roboty.

Dajcie mi symulator miejsko-budowlano-polityczny w realiach SW, a dostaniecie moje pieniądze.

Re: Anthem i słabe wyniki sprzedaży

EA może obecnie zrobić tylko jedno: zamknąć studio. Jeśli studio poniesie porażkę musi zostać zamknięte. Odwieczne prawa elektroników. Taką mają politykę zapewniania graczom najlepszych doznań.
Czemu nie zamknęli BioWare po Andromedzie? Zamknęli, właśnie ten dział studia który się nią zajmował.

Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

Podobno, bo tak twierdzi serwis "Kotaku" ...

Dziennikarze z tego serwisu podobno dotarli do jednego z pracowników BioWare, który pracował nad "Anthem", i podzielił się swoimi wrażeniami z okresu, gdy gra powstawała. A ponieważ im bardziej wczytywałem się w te opowieści, tym większe oczy robiłem ze zdziwienia , to pomyślałem sobie, że napiszę kilka zdań - a resztę se doczytacie ...

Na początek, z grubej rury - "Anthem" wcale nie miało być tym, co finalnie dostali gracze !. Gra "Beyond" - bo tak pierwotnie nazywało się "Anthem", miała być sieciowym survivalem z naciskiem na kooperację pomiędzy graczami, którzy trafiali do nieprzyjaznego świata zewnętrznego, i mieli w nim przetrwać najdłużej jak potrafią. Cała rozgrywka miała opierać się na zespołowej współpracy i improwizacji, wykorzystywaniu wszystkiego, co dostępne, całych znalezionych zasobów, by przeżyć we stale zmieniającym się środowisku. Jeśli nasza drużyna nie dawała sobie z tym rady, to wracała do głównej bazy z której wcześniej wyruszyła, by omówić przyczyny niepowodzenia, i wspólnie wymyślić nową, lepszą taktykę.

Dlaczego to nie wyszło ? ... podobno głównym winowajcą jest tutaj silnik gry - "Frostbite", z którym pracownicy mieli ogromne problemy, którego nie rozumieli do końca. Może inaczej, wielu rzeczy, które były wcześniej zaplanowane w grze, po prostu nie dało się zrobić tak, jak wcześniej zakładano. Z wielu rozwiązań musiano wręcz zrezygnować, właściwie można powiedzieć, że uczono się projektowania podczas pracy nad samą grą !.
Dalej - a może wcześniej, jest też ciekawie. Otóż podczas pierwszej prezentacji na E3`17, przedstawiono wizję już innej gry, niż to nad czym pracował zespół. Można właściwie powiedzieć, że zmiana koncepcji samej gry, została wprowadzona odgórnie i bez informowania osób pracujących nad grą. Brak entuzjazmu zespołu, w związku z wprowadzanymi zmianami - to mało powiedziane. Okrojono bowiem wszystko to, czym było w założeniu "Beyond", a zostawiono sam "szkielet" gry, który obudowano w proste rozwiązania i zmieniono na efektownego "loot shootera".
W tym samym czasie, gdy EA ogłaszało, że gra ukaże się już w 2018 roku, nie istniało właściwie nic - oprócz jednej, w dodatku nie ukończonej misji. Misji, którą finalnie zrobiono na pół roku przed zapowiadaną premierą gry (2018) !. A ponieważ to nie mogło się udać, przesunięto więc o cały rok datę ukazania się gry. Wszystko to, co dostaliśmy w lutym tego roku a więc na premierę, to efekt ciężkiej pracy, ale z ostatniego roku ...

Nie przedłużając wątku, przypomina to trochę całe zamieszanie i w konsekwencji mega wtopę BioWare z "Andromedą". Co prawda, ostatecznie "Anthem" nie okazała się aż taką klapą, jak jeszcze niedawno się wydawało, ale podobieństwa same się narzucają. Niejako potwierdza się też i to, dlaczego tak długo nie było właściwie żadnych dodatków do "TOR-a" - większość z pracowników studia ratowało zapewne "Anthem".

źródła :

- https://kotaku.com/how-biowares-anthem-went-wrong-1833731964

- https://www.pcgamer.com/anthem-reportedly-got-a-name-change-and-flying-just-before-e3-2017/

Re: Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

I mam nadzieję, że na Celebration potwierdzi się to że JFO będzie robione na Unrealu.

Re: Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

Właściwie do tej pory nie zwracałem na to jakiejś szczególnej uwagi, ale patrząc po tych newsach z "Kotaku" powyżej, to zaczęło mnie to ciekawić 😐.
Wygląda na to, że te dwa silniki sprawdzają się doskonale, ale w zależności do jakiego rodzaju gry zostaną użyte. Jeśli "Frostbite", to bardziej akcja, a jeśli "Unreal", to większe możliwości przy tworzeniu otwartych światów - chyba, że coś pokręciłem 😜.

Z punktu patrzenia gracza, który oczekuje gry z bardziej otwartym światem, to decyzja na jakim silniku będzie hulała gra, może mieć jakieś tam znaczenie. O ile "Fallen Order" byłby taką grą, oczywiście.
Ale jeśli będzie w mechanice bardziej podobny do "The Force Unleashed", tylko z bardziej rozbudowaną fabułą, to czy ma to jakieś większe znaczenie ? ... nie wiem, no chyba, że chodzi o znacznie łatwiejszą pracę nad samą grą, to rozumiem.

By się nie zaplątać w tym wszystkim, to jednak bardziej wolę skupiać się na odliczaniu dni do Celebration ... 😜

Re: Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

Zauważ, że trylogia Mass Effect była robiona na Unreal Engine 3, więc dla BioWare korzystanie z tego silnika jest dużo łatwiejsze. Andromeda pokazała jak bardzo nie radzą sobie na silniku od Dice.

Re: Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

Masz rację. Natomiast problem z "Andromedą" był trochę głębszy. To po prostu słaba gra fabularnie była, albo mówiąc bardziej delikatnie - nie sprostała oczekiwaniom fanów trylogii Sheparda 😜

Re: Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

Swietny ten artykuł z Kotaku, dziękuję za niego!

Re: Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

Spoko. Tu natomiast https://www.cdaction.pl/news-56251/anthem-jak-bioware-w-12-miesiecy-zrobilo-gre-ktora-powinno-robic-6-lat.html jest bardziej kompleksowo, rzekłbym , wręcz piękne rozwinięcie dziennikarskiego śledztwa z "Kotaku".

To po prostu niesamowite, nie-sa-mo-wi-te , nawet nie układam sobie w głowie, jak to w ogóle było możliwe, by popełniać taką wtopę - jedną za drugą. Bo wcześniej byłą "Andromeda", a teraz "Anthem" ...

luźne cytaty :

"Na tydzień przed pokazem na E3, były już gadżety promujące grę ... "Beyond"

"Tytuł "Anthem" nie miał nawet żadnego uzasadnienia fabularnego"

"Po pięciu latach praktycznie bezowocnego okresu przedprodukcji nikt nie był nawet pewien, jak będzie wyglądała rozgrywka" - czy to nie piękne ?

"Totalne szaleństwo - i to dosłownie, bo wielu twórców musiało wziąć długie urlopy, by nie odejść ostatecznie od zmysłów."

I pomyśleć, że grę przed zupełnym skasowaniem, w dużej mierze uratowała możliwość swobodnego latania javelinami ... które co chwila i tak wylatywały z gry

#jacieniemoge

Re: Ciekawe kulisy prac nad "Anthem"

A skoro na publikacje "Kotaku" reaguje oficjalnie na swoim profilu "BioWare", to oznacza tylko jedno - w punkt !

źródło : http://blog.bioware.com/2019/04/02/anthem-game-development/

KotOR-y miały być jednak trylogią !

Tak twierdzi Chris Avellone : https://www.gram.pl/news/2019/04/14/w-kotor-3-od-obsidian-gracze-mieli-mierzyc-sie-z-pradawnymi-potwornymi-lordami-sithow.shtml

W skrócie, bo przekład z linka powyżej bardzo ciekawy, po zakończeniu drugiej części mieliśmy udać się za Revanem, i walczyć z pradawnymi Lordami Sith, którzy rządzili całymi częściami galaktyk, siejąc przy tym strach i przerażenie na na całe światy którymi władali.
Avellone nie wie dlaczego zwieńczenie trylogii nie powstało, jak mówi, złożyło się na to wiele elementów, podobno LucasArts planował sam coś zrobić, BioWare także chciało, ostatecznie skończyło się na sieciowej "The Old Reoublic".

Szkoda.

źródło : https://www.vg247.com/2019/04/13/star-wars-knights-of-the-old-republic-3-story/

Re: KotOR-y miały być jednak trylogią !

Jeżeli JFO będzie na tyle dobre, żeby sprzedać się w większej ilości egzemplarzy to może EA pokusiło by się o zwieńczenie tej trylogii 😁. Tak wiem marzenia ściętej głowy.

Re: KotOR-y miały być jednak trylogią !

Oj szkoda, szkoda.

Nad różnymi rzeczami w SW można płakać, nad różnymi się zastanawiać i z wieloma się nie godzić, ale nic nie równa się temu przykremu faktowi, że KotoR III z jakichś powodów nie powstał.

Re: Dokąd zmierzasz BioWare ? ...

No to ładnie !. Ben Irving, jedna z głównych postaci w BioWare ostatnich lat, odchodzi ze studia by pracować dla innego producenta !. Na swoim twitterowym profilu w kilku zdaniach podzielił się tą przykrą dla graczy informacją. Przypomnę, że oprócz "Anthem", którego Irving był głównym producentem, miał pod swoją opieką także sieciowe "The Old Republic" ...

https://twitter.com/BenIrvo/status/1162042498140819456

Re: Dokąd zmierzasz BioWare ? ...

Zmiany w BW są konieczne. Anthem to średniak, Andromeda to był dramat, więc nie widzę w tej wiadomości niczego przykrego.

Re: Dokąd zmierzasz BioWare ? ...

Przykre jest to, że to kolejna już osoba z tych kluczowych w BioWare, która opuszcza pokład właściwie nagle.
Dobre zmiany są zawsze mile widziane i z czasem nieuniknione, ale największych zmian to potrzebuje samo EA.

Klapa "Anthem", która przypomnę, w założeniu miała być zupełnie inną grą, a która w sumie sprzedała się całkiem dobrze, wcześniej jednak katastrofa z "Andromedą", gorsze ostatnie "Dragon Age" wyraźnie pokazuje, że studio pod "opieką" elektroników idzie w złym kierunku. Właściwie, to źle zaczęło się dziać od kiedy odeszli założyciele, czyli Zeschuk/Muzyka.

Nie jest to zresztą wyjątek. To, źe pod skrzydłami elektroników ma się mało do gadania, przekonało się już sporo osób/zespołów. I tak, przykre jest to, źe tacy ludzie muszą opuszczać swoje miejsce i na dodatek pisać głupie formułki o tym jak pięknie było i jak to współpraca układała się świetnie, i w ogóle było "ekasjted", choć wszyscy widzą i wiedzą, że jest odwrotnie.
Ot, korpo-aneksy w umowach, gdzie nie wolno walić w swojego pracodawcę, tylko ma być sweter i happy.

Updejt !

Fernando Melo, do wczoraj główny producent nowego Dragon Age`a, a wcześniej odpowiedzialny między innymi za pierwszą i drugą część gry, także odchodzi z BioWare ... kilka dni temu na odejście po wielu latach zdecydował się Bob Irving, wczoraj Fernando Melo. Co się dzieje u licha ? ...

Oczywiście, blablalbla na twitterku : https://twitter.com/DiscoBabaloo/status/1162585550273912832
Było eksajted, emejzing, fantastik, itd., itp. topienia studia ciąg dalszy zapewne nastąpi


W punkt

Uwielbiam jej tubkowy channel, śledzę jej filmiki, uważam, że dziewucha naprawdę mówi głosem wielu, wielu fanów BioWare, i w pełni się z nią zgadzam.
Takie parominutowe przemyślenia, ale trafiające w samo sedno większego problemu.

- https://www.youtube.com/watch?v=jz4-F2tH38M

N7 Day, dzień po

Niby były wcześniej jakieś dające nadzieję newsy o "remasters of fan favorites", ale cytując klasyka - wicie, rozumicie ... Ok., może i BioWare chciałoby robić remastery swoich klasyków, ale klucze do kasy i decyzje o tym, co będą robić - albo i nie , w najbliższych latach, leżą na stole prezesów Electronic Arts. Taka prawda.
Tegoroczne N7 Day, to nostalgiczne paczki skórek do Anthem, nawiązujące wyglądem do wybranych ras/postaci z serii Mass Effect. I tak, skórki z okazji masseffectowego święta są PŁATNE. W walucie growej, ale ktoś już tam policzył, że wychodzi 30 zeta za skórkę. Nie śmieszne. Co poza tym ?, Anthem ma być wciąż rozwijane, ale nie takich informacji raczej fani Szeparda oczekiwali, tym bardziej, że ostatnie newsy coś tam sugerowały, że może coś ujawnią ...

Wracając do Mass Effecta, a właściwie to przyszłych gier z tego uniwersum to ... może powiem tak, jeśli Casey Hudson mówi to samo, co rok/pół, temu, czyli, że cały czas się zastanawiają, gdzie chcieliby pójść w następnej odsłonie serii, jaką historię chcieliby pokazać, i w związku z tym, że WCIĄŻ są na etapie koncepcyjnym ... zaprasza fanów, by sami pisali czego oczekują, i co chcą zobaczyć w nowym Mass Effekt`cie, to zwyczajnie Bio, jesteście w D-U-P-I-E.

- https://twitter.com/bioware/status/1192476478216101888

Także tego, kolejna odsłona - JEŚLI, w ogóle ujrzy światło dzienne, to pojawi się najwcześniej za 4-5 lat. Wcześniej przecież ma być Dragon Age 4. I tak, ja wiem, że mają oddzielne studia, wciąż powiększają zespoły o nowych, niesamowicie utalentowanych i kreatywnych pracowników, i że wszyscy są eksajted i fantastic jest pracować w takim teamie, w takim miejscu i z takimi ludźmi, bla, bla, bla, blach.

Już wcześniej linkowałem, ale ponownie, bo dziewucha wali w oczy wprost :

- https://www.youtube.com/watch?v=jz4-F2tH38M, 100% racji.

Re: N7 Day, dzień po

Że kolejna część za 4 lata mnie nie boli bo Andromeda była niedopracowana. Ale boli mnie, że nie hula żaden remaster trylogii na PS4 Marzę o nim po prostu.

Re: N7 Day, dzień po

Bioware to powinno zrobić pełnoprawnego RPGa SW. Mam nadzieję, że jednak gdzieś tam coś kminia, ale jest to w tak bardzo koncepcyjnej fazie, że o tym nie wiemy.

Re: N7 Day, dzień po

Niejako w temacie, bo w temacie skórek

Nowe teksturki do Mass Effectów właśnie wylądowały na Nexusie. "ALOT" czyli A Lot Of Textures wszystkich części gry są do pobrania tu :

- Mass Effect 1 https://www.nexusmods.com/masseffect/mods/83?tab=files

- Mass Effect 2 https://www.nexusmods.com/masseffect2/mods/68?tab=files

- Mass Effect 3 https://www.nexusmods.com/masseffect3/mods/363?tab=files

Screeny, opisy, wszystko w linkach.

Klękam przed zapaleńcami, którzy mają czas by robić takie rzeczy, bo to chyba największy projekt moderski ze wszystkich jakie są, odświeżający tak bardzo podstawowe wersje tych gier.

- https://www.youtube.com/watch?v=xGJJV2kp02o&feature=emb_logo

Wstydź się EA.

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.