Gry komputerowe

Sony zapowiada Playstation 4 i 4Pro w wersji poświęconej Battlefront II

6



Sony często przygotowuje edycje specjalne swoich konsol, zwłaszcze w przypadku głośnych, długo wyczekiwanych premeir. Pdobnie będzie w przypadku zbliżającego się wielkimi krokami Battlefront II od DICE, który zadebiutuje już w listopadzie. Sony przygotowało tym razem aż dwie edycje konsoli -osobne dla zwolenników jasnej i ciemnej strony Mocy. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że o ile "jasna" konsola to zwykłe Playstation 4 w wersji slim, to zwolennicy Sithów, Imperium i Najwyższego Porządku otrzymają znacznie mocniejszą Playstation 4 Pro, czy w ten sposób Sony daje do zrozumienia, która z frakcji ich zdaniem jest silniejsza?
W skład obu zestawów wchodzi także stylizowany Dualshock 4 i fizyczna kopia gry.




Star Wars Battlefront II -beta okiem redakcji

29



Zakończona w środę beta nowego Battlefront-a była okazją do zapoznania się z grą, która swoją premierę będzie miałą już za nieco ponad miesiąc - 17 listopada. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z naszą krótką opinią o grze.

Lord Bart: W część pierwszą, tą z 2015 roku, nie dane mi było zagrać. Nie dlatego, że nie miałem szansy - nie było ochoty.
W becie części drugiej rozegrałem (wersja PC) po dwa mecze w trybie Galactic Assault: Naboo - Theed i Strike: Takodana oraz obserwowałem jak mój przyjaciel radzi sobie w bitwie kosmicznej z trybu Starfighter Assault. Ten ostatni odpuściłem sobie, bo moim zdaniem wymaga znacznie więcej wprawy i kontrolera ustawionego pod indywidualne preferencje z racji bardzo dużej czułości statków.
Ciężko coś poważniejszego napisać z tak krótkiego czasu gry - BF2k17 wygląda na grę szybką, intensywną, mapy zaś chciałoby się zwiedzić na spokojnie z racji sporej szczegółowości i smaczków. Może taką możliwość udostępni tryb kampanii dla pojedynczego gracza.
Dobrze spisuje się pomysł dodania specjalistycznych klas żołnierzy, którymi gramy, jak również idea gromadzenia punktów w czasie rozgrywki, za które możemy na pewien czas otrzymać dostęp do unikalnych postaci lub pojazdów tj. Dartha Maula czy Slave’a I. Problemem za to, jak zresztą przeważnie w trybie multi, są inni gracze. Klasy postaci wymagają odpowiedniego ich wykorzystania, a tryb Galactic Assault dodatkowo nakłada pewne konkretne czynności, które drużyna powinna wykonywać by odnieść zwycięstwo. A z tym wszystkim bywa bardzo różnie - jedną rozgrywkę udało mi się przegrać do zera, bo nikogo praktycznie nie interesowały zadania, a jedynie radosne strzelanie. Drugą udało mi się wygrać bez strat, bo 3-4 osoby wykonywało dokładnie te czynności, które powinny - a przeciwnik nie.
Na koniec pozostaje stara obawa, ponieważ karty i paczki z nimi zostały w grze, niektóre z nich znacznie zmieniają funkcjonowanie broni i dają poważną przewagę, a wypadają (sensowne, nie skórki) dość rzadko. W przeciwieństwie do ich kupna, które może wypadać na tyle na ile dolarów/euro/złotówek wypadnie z naszego portfela do kieszeni EA i Disneya.
Podsumowując: czy gdybym miał czas, ochotę i pieniądze to kupiłbym drugiego Battlefronta od DICE? Może. Ewentualnie. Za jakiś czas. Z pewnością nie na premierę i nie za kwotę, która jest sugerowana.



Lorn: Możliwość zagrania w betę jest zawsze świetną okazją do zapoznania się z grą. W moim przypadku także utwierdzeniem się w tym jak słaby jestem w bitwach kosmicznych - a szkoda bo wyglądają pięknie, ale że niewiele się w nich zmieniło od Battlefronta z 2015 roku to nadal sobie z nimi nie radzę. To nie zarzut, zwyczajnie niekompatybilny jestem z tym trybem :) Jeśli chodzi o walki naziemne to jest zdecydowanie lepiej niż w początkowym okresie życia pierwszej części. Mapa na Naboo już daje więcej możliwości niż dowolna lokacja startowa z oryginału -jest miejsce dla snajperów, dla zaciętej wymiany ognia na mniejszych placach, w końcu są wąskie korytarze gdzie decyduje wyłącznie refleks, no i trochę szczęścia. Podział na klasy jest w końcu wyraźny i sensowny, między innymi dzięki przemodelowaniu systemu umiejętności i kart (do tych wciąż mam mieszane uczucia, zobaczymy jak wyjdzie w praniu). Teraz część istotnych umiejętności jest na stałe przypisana do klasy, nie trzeba jej odblokowywać -duży plus. Odniosłem też wrażenie, że gra została przesunięta nieco w kierunku pełnoprawnego shootera, bronie się zdecydowanie bardziej różnią zastosowaniem i skutecznością, celowanie ma sens a hitbox-y działają bez zarzutu -w “jedynce” początkowo wroga zabijało tyle samo trafień w głowę co w nogę, tutaj celny headshoot może załatwić sprawę. Mam tylko nadzieję, że takie zmiany przyciągną do gry ludzi z pewnymi umiejętnościami, bo ze względu na cele misji, do czerpania pełnej przyjemności potrzebne będzie jeśli nie zgranie drużyny, to przynajmniej rozeznanie zawodników w klasach i umiejętnościach. Miło było pobiegać po mapie zróżnicowanymi klasami z różnych okresów uniwersum, czekam na pełną wersję, gdzie wybór ma być zdecydowanie większy, wtedy dla przyjemności przełączę się na widok z trzeciej osoby aby podziwiać dopracowane modele postaci.

Zapowiedź nowego patcha do "The Old Republic"

twórcy TORa
7

28. listopada zadebiutuje nowy patch do "The Old Republic", zatytułowany "Traitor among the Chiss". Odwiedzimy tam planetę Copero, na której mieszka wspomiana w tytule rasa. Powróci towarzyszka agenta imperialnego, Raina Temple, która będzie nam pomagać w wypełnieniu misji schwytania znanego z "Crisis on Umbara" zdrajcy. Poznamy także niejakiego syndyka Zentę, przywódcę separatystów, którzy chcą doprowadzić do wojny.





Podczas spotkania twórców z fanami w ramach tzw. Kantyn, które tym razem odbyło się w Nowym Jorku, gościem był Timothy Zahn, który cieszył się, że będzie pokazanych więcej chissańskich kobiet, co zawsze chciał zrobić w powieściach. Dodatkowo poznamy rytuały Chissów ich strukturę społeczną itp.

Temat na forum

Sporo materiałów z bety Battlefront II

10



Zgodnie z tym o czym pisaliśmy wcześniej, pierwsi szczęśliwcy testują już nowego Battlefront-a, pozostali mogą zrobić to od jutra do niedzieli. Pamiętajcie, że wszyscy, którzy chcą pograć muszą przygotować się na pobranie klienta gry, w przypadku PS4 oznacza to 15GB danych, Xbox One 13GB a na PC-ty aż 23GB. Oczywiście przy okazji otwartych testów do sieci trafia wiele nowych materiałów związanych z grą. Poniżej możecie zobaczyć gameplay-e przedstawiające nowe mapy i tryby.











Battlefront II z 2005 roku znów grywalny po sieci

14



Dobry to dzień dla fanów strzelania w realiach Gwiezdnych Wojen. Rano informowaliśmy o nadchodzącej becie nowego Battlefront II od DICE, a teraz mamy dobre informacje dla fanów wersji z 2005 roku.
Gra umarła po zamknięciu usługi GameSpy, co prawda można było grać korzystając z nieoficjalnych serwerów i usług pokroju GameRanger, ale dostęp do nich wymagał nieco zachodu. Dzięki współpracy GoG-a i Disneya można znów grać po sieci. Dodatkowo wprowadzono usługę crossplay, dzięki której zagrać ze sobą mogą zarówno posiadacze wersji zakupionej na GoG-u jak i na Steamie.

Połączenie serwerów w "The Old Republic"

Dulfy
19

Już 8. listopada nastąpi połączenie serwerów w "The Old Republic" (kilku w jeden). Będzie się to nazywało United Forces. Jak będzie wyglądać, pokazuje poniższa grafika



Celem takiego posunięcia jest wg twórców to, aby gracze mogli grać z przyjaciółmi z innych serwerów, znależć nowe gildie, walczyć w większej ilości PvP itp.

Kiedy zalogujemy się do gry otrzymamy m. in. minipeta Mogul NM-1 inspirowanego operacją Karagga's Palace, nowego kompana, Darth(a) Hexid(a) (warunkiem będzie wykonanie 3 misji przez Group Finder, nieważne czy PvE czy PvP do 27. listopada), poza tym dodatkowe osiągnięcie, podwójną ilość doświadczenia itp. - to od 14. listopada.



Zdarzyć się też może, że trzeba będzie zmienić imię swojej postaci. Połączenie serwerów nie wpłynie na otrzymane już osiągnięcia, zdobyte twierdze itp., jedynie zresetuje "drzewo genealogiczne". Jeśli chodzi o "nazwisko", to większy priorytet będzie miało to z wyższym poziomem, czyli jeśli mamy "nazwisko" Skywalker na 10 poziomie doświadczenia na serwerze Progenitor, a Organa na poziomie 40. na Red Eclipse, wtedy nasze "nazwisko" po połączeniu serwerów to Organa.

Obecnie limit postaci dla subskrybentów to 52 na serwer. Aby jednak stworzyć nową postać, trzeba będzie usunąć dwie, aby liczba wynosiła 50. W przypadku graczy free-to-play, trzeba będzie "aktywować" postacie, którymi będzie się chciało grać.

O wszystkich zmianach odnośnie połączenia serwerów przeczytacie w tym miejscu.

Co twórcy zaplanowali odnośnie samej gry na dalsze miesiące dowiecie się tutaj.

Temat na forum

Nowy zwiastun fabularny Battlefront II [Aktualizacja]

13



Kilka dni temu informowaliśmy o nowym materiale promocyjnym z gry. Tym razem przyszła pora na dłuższy fragment zapowiadający kampanię, fragment w którym wraca pewien stary znajomy, no prawie. Zobaczcie z resztą sami.



Ponadto poznaliśmy kilka ważnych informacji związanych z betą. Będzie ona trwała na trzech wiodących platformach w następujących dniach:
4.10 10:00 – Star bety na PS4, XOne, PC dla preorderów
6.10 10:00 – Star bety na PS4, XOne, PC dla wszystkich
9.10 16:00 – Zakończenie bety na PS4, XOne, PC dla wszystkich


Grę sprawdzić będzie można w następujących trybach:
GALAKTYCZNY SZTURM - Obroń Naboo jako żołnierz-klon lub wstąp w szeregi Separatystów i szturmuj pałac królewski. Wykorzystaj 4 odmienne klasy żołnierskie, wzywaj posiłki, zasiądź za sterami pojazdów i zostań bohaterem.
NATARCIE GWIEZDNYCH MYŚLIWCÓW - W trybie natarcia myśliwców ścigaj się z czasem jako członek Rebelii, by zniszczyć gwiezdny niszczyciel nad Fondorem, lub stań do jego obrony jako pilot Imperium Galaktycznego.


Zależnie do dnia, w którym dołączymy do zabawy, dostępne będą następujące zadania specjalne:
4.10: Assault Trooper Challenges - zabij 150 wrogów grając każdą z klas szturmowca.
5.10: Battle Points and Hero Challenges - użyj swoich punktów do stania się bohaterem/łotrem po dobrej oraz ciemnej strony mocy i zabij 20 wrogów.
6.10: Arcade Challenges - ukończ wszystkie 3 scenariusze w trybie Arcade i zarazem zabij minimum 30 wrogów.
7.10: Galactic Assault Challenges - zagraj rundę w Galaktycznym szturmie, pokonaj 20 przeciwników wcielając się w Reinforcementa, a podczas obrony zagraj bohaterem, złoczyńcą i żołnierzem
8-9.10: Starfighter Assault Challenges - kontrolując statek bohatera zniszcz 5 działek, wykonaj 5 celów i 25 razy zgarnij tytuł "Savior Kill Assist".

Posiadaczy komputerów osobistych, chcących zagrać w Battlefront II zainteresują zapewne wymagania sprzętowe:
Wymagania minimalne
Procesor: AMD FX-6350 lub Intel Core i5 6600K
Karta graficzna: AMD Radeon HD 7850 2 GB lub Nvidia GeForce GTX 660 2 GB
RAM: 8 GB
Miejsce na dysku: 15 GB
Połączenie internetowe: minimum 512 kbps
System operacyjny: Windows 7 SP1/8.1/10 (64-bit)

Konfiguracja zalecana
Procesor: AMD FX 8350 Wraith lub Intel Core i7 6700
Karta graficzna: MD Radeon RX 480 4 GB lub Nvidia GeForce GTX 1060 3 GB
RAM: 16 GB
Miejsce na dysku: 15 GB
Połączenie internetowe: minimum 512 kbps
System operacyjny: Windows 10 (64-bit)


AKTUALIZACJA
Ukazał się właśnie zwiastun nadchodzącej bety, możecie go zobaczyć poniżej.

Obszerny materiał z Battlefront II

29



Star Wars Battlefront II zbliża się wielkimi krokami, gra będzie oczywiście częścią wielkiej machiny promocyjnej związanej z premierą Ostatniego Jedi jednak sama w sobie również wyrasta n a sporą atrakcję. Można to zobaczyć na udostępnionym właśnie materiale promocyjnym, w którym przez niemal pięć minut John Boyega opowiada o elementach gry. Z filmu dowiadujemy się, że gra będzie pod każdym względem większa od poprzedniczki -dostaniemy między innymi:
-18 lokacji z trzech trylogii -to sporo w porównaniu do czterech planet w premierowej edycji pierwszego Battlefronta.
-14 różnych bohaterów, w poprzedniej części było ich początkowo sześciu.
-39 pojazdów -znów, dużo więcej niż w "podstawce" części pierwszej -tam było ich 11.

Po więcej szczegółów zapraszam do filmu:



Nie wiem jak wy, ale ja na pewno dam grze szansę gdy trafi do sprzedaży 17 listopada.

Weekend 40-lecia – „Imperium kontratakuje”: Gry elektroniczne

6

Imperium Kontratakuje, podobnie jak Nowa Nadzieja, doczekało się wielu gier bazujących na licencji filmu, mniej lub bardziej związanych z samą fabułą. Zwyczajowo, gry o tym samym tytule ukazywały się w różnym czasie, na różnych konsolach. Trudno się w tym połapać, spróbujmy więc wyodrębnić te najbardziej znane.

Star Wars: The Empire Strikes Back (1982)

Pierwsza z gier w tej serii stworzona została w 1982 roku przez zapomnianą już firmę Parker Brothers i wydana na wiekową konsolę ATARI 2600 i pozwalała stoczyć walkę z machinami kroczącymi AT-AT podczas bitwy o Hoth. Framgent gameplay’u poniżej.




Star Wars: The Empire Strikes Back (1985)

W 1985 roku powstała wersja na automaty, z mocno umowną grafiką, pozwalającą jednak stoczyć bitwę o Hoth z czegoś co od biedy można by nazwać perspektywą pierwszej osoby. Mimo umiarkowanej urody gra odniosła sukces i w 1988 roku została wydana na wiele platform “domowych”: ZX Spectrum, Amstrad CPC, Commodore 64, BBC Micro, Atari ST i Commodore Amiga.




Star Wars: The Empire Strikes Back (1992)

Wydana w 1992 przez firmę JVC gra jest kontynuacją oryginalnej gry pod tytułem “Star Wars”. Tytuł stworzony na platformę NES jest zręcznościówką w miarę ściśle podążającą za fabułą filmu, pozwala więc polatać nad Hoth, zmierzyć się z Wampą a w finale gry nawet z Darthem Vaderem, którego tutaj udaje się jednak pokonać. W tym samym roku gra zostaje wydana przez niewielką wtedy firmę Ubisoft na przenośną konsolkę Gameboy.




Super Star Wars: The Empire Strikes Back

Nie mogło tu oczywiście zabraknąć gry z serii Super Star Wars wydanej w 1993 roku przez firmę JVC kontynuacji udanej gry arcade na konsolę SNES. Gra osiągnęła spory sukces i do dziścieszy się popularnością wśród fanów. Na Playstation Store można dziś zakupić grę przeniesioną na Playstation 4.




Star Wars Rebel Assault

Gra z 1993 roku z całkiem niezłą jak na tamte czasy grafiką, pozwalała doświadczyć Bitwyo Endor w bardzo dobrej wówczas oprawie. Była to jednak kolejna gra na szynach, która nie stanowiła dla graczy wyzwania jednocześnie nie będąc zgodną z wydarzeniami z filmu.




Star Wars Shadows of the Empire

Wydana w 1997 roku gra była częścią projektu, który w samym Lucasfilmie nazywaną “Filemm bez filmu” -powstała gra, książka, komiksy a ścieżka dźwiękowa. Każdy element projektu przedstawiał wydarzenia z perspektywy innego bohatera. Dzisiaj gra mocno się zestarzała, jednak wśród fanów ma miano kultowej. Swoją obecność tutaj zawdzięcza oczywiście bitwie o Hoth, która się w niej znalazła.




LEGO Star Wars II: The Original Trilogy

Druga część serii LEGO od Travelers Tales opowiada historię Oryginalnej Trylogii, nie mogło więc w niej zabraknąć wątków znanych z Imperium kontratakuje. Jest więc bitwa o Hoth, jest wizyta na Dagoba czy wizyta w mieście w chmurach.




Star Wars Trilogy Arcade

Gra wydana w 1998 roku przez Segę na zlecenie Lucasfilm, przy okazji powrotu do kin Oryginalnej Trylogii. Tytuł jest typową dla tamtych czasów “grą na szynach”, w której pojawiają się także przerywyniki filmowe. Poza sekwencjami z Imperium pojawiają się tam także bitwy z pozostałych dwóch epizodów. Można jednak śmiało powiedzieć, że była to w najlepszym razie “umiarkowanie udana” produkcja.




Sama bitwa o Hoth jako jedna z największych bitew przedstawionych w sadze znalazłe się w wielu tytułach, często bez związku z ich fabułą. Gracze mogli w niej wziąć udział między innymi w serii gier Star Wars Rogue Squadron, dwóch pierwszych Battlefrontach czy ostatnio w Star Wars Battlefront od DICE, a to zapewne nie koniec.

Przepustka sezonowa do Battlefronta za darmo

15



Jeśli do tej pory gracie w Star Wars Battlefront na PS4 a nie posiadacie dodatków, to udajcie się szybko PS Store -wszystkie dostępne są za darmo.
Trudno powiedzieć czy to efekt błędu w sklepie, czy kampania promocyjna przed premierą Battlefront II, ale wszystkie cztery dodatki wchodzące w skład przepustki sezonowej można teraz pobrać za darmo.
Podobna promocja dotyczyła kiedyś Battlefield 4 i Hardline, więc może to nie przypadek. Tak czy inaczej, nie ma na co czekać.



[UPDATE]
Promocja dostępna jest także w sklepie Xbox Live, wygląda więc na to, że nie jest to przypadek.

Archiwum wiadomości dla działu "Gry komputerowe"

Loading..

Ustawienia


Ustaw kolejność w prawej i lewej sekcji.
Możesz przesuwać elementy również pomiędzy nimi.